niedziela, 11 października 2015

Pieczony bakłażan z sosem jogurtowym i granaty z Granady

W ramach mojej kulinarnej zabawy „Czytasz, patrzysz, a czy gotujesz?” wykonałam następny przepis jednego z ulubionych blogów - pieczony bakłażan czyli tureckie superfood, posypany granatem. To smaczna i szybka przekąska. Dodatkowo mamy sezon na granaty. Sama mieszkam w Granadzie, mieście co nazywa się tak samo jak ten owoc, więc obowiązkowo muszę go wykorzystać w kuchni.


Pieczony bakłażan z sosem jogurtowym i granaty z Granady

Tak jak opisała na swym blogu Gosia, przekąskę wykonuje się szybko. Wzięłam dwa bakłażany, przekroiłam na pół. Pociełam, polałam oliwą i wsadziłam do piekarnika 180º na ok. 45 min. Potem przygotowałam sos z jogurtu naturalnego, twarogu, siekanego czosnku. Przyprawiłam tymiankiem, suszoną miętą, pietruszką i oregano. Gdy bakłażany sie upiekły, polałam je sosem, posypałam granatami i zjadłam puki gorące. Pycha! Oto moje wykonanie przepisu Gosi w zdjęciach. 


Granaty są niesamowite. Warto o nich wiedzieć, że ze względu na swoją sezonowość w sklepach sprzedają je... na sztuki. Nie na kilogramy tak jak jabłka. Dlatego pierwszy raz zaliczyłam wpadkę. U nas cena jednego granata to 0,50€ - 1,20€.

Granaty z Granady
Granaty z Granady

Kiedyś od granata odstręczało mnie to, że ma masę pestek i podczas jedzenia trzeba cały czas pluć. By tego uniknąć przeciskałam je przez sokowirówkę, by otrzymać czysty sok. Jednak w miarę przyzwyczajenia okazało się, że pęstki granatu wcale nie są takie twarde i bez problemu da się zjeść pochlaniając całą wartość tego bogatego w antyoksydanty owocu.


Granaty z Granady
Granaty z Granady
Bakłażan i granaty z Granady
Bakłażany przekrojone na pół
Sos jogurtowy
Pieczone bakłażany
Pieczone bakłażany z sosem jogurtowym

Nieznana ciekawostka o mnie i bakłażanie. W mym rodzinnym domu nigdy nie gotowano tego warzywa. Po raz pierwszy zobaczyłam bakłażana kiedy miałam 20 lat i dorabiałam w restaruracji. Miałam problemy z... zapamiętaniem jego nazwy i wciąż prosiłam kolegów z pracy o przypomnienie. Wcześniej znałam tylko farbę do włosów o kolorze „oberżyna”. :)))) :P


Pieczone bakłażany z sosem jogurtowym i granatem

Jeśli ktoś ma podobny problem podaję jego znaczenie w innych językach:
  • Polski – bakłażan / oberżyna
  • Angielski – an eggplant / an aubergine
  • Niemiecki – die Aubergine
  • Hiszpański – la berenjena
  • Francuski – la aubergine
  • Włoski – melanzana
  • Turecki – patlıcan (musi być, bo to ojczyzna bakłażana)
  • Arabski – al-badinjan
  • Derija (marokański) - denjal
Zapraszam do działania, czyli gotowania przepisów z innych blogów.
#CzytaszPatrzyszGotujesz

Zdjęcia i wykonanie: Dorkita

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Disqus - Kuskus, czyli Zapraszam na Feedback ;)