niedziela, 3 kwietnia 2016

Share Week 2016. Ulubieni Blogerzy i Youtuberzy + recenzja książki o Turcji

W dzisiejszym wpisie dowiesz się kogo czyta, ogląda i ceni Dorkita. Chodzi o nominacje moich ulubionych blogów i kanałów YouTube do Share Week 2016. Jest ostatni dzień kiedy można zgłaszać swoich faworytów i cieszę, że się wyrobiłam. Opinie na temat Share Week są bardzo różne. Oprócz nominacji pojawiły się wpisy pt. Anty Share Week gdzie uznaje się tą akcję za kółko wzajemnej adoracji. Ja twierdzę też, że jej autor świetnie się ustawił i zachęcając ludzi do udziału jeszcze bardziej rozreklamuje swój blog. Ale w sumie dzięki niej być może ktoś zauważy Twój blog lub kanał, więc postanowiłam dać szansę paru autorom, których bardzo cenię.



Przy okazji połączyłam swoje nominacje z recenzją świetniej książki „Turcja.Półprzewodnik obyczajowy”. W powyższym wideo opowiadam o książce oraz o nominowanych blogach, które perfidnie wrzuciłam do jednego wora. ;) Co myślę o książce nie będę powtarzać we wpisie. Ale blogi nominowane do Share Week 2016 wymienię bo taki jest regulamin akcji. No to jedziemy!

Share Week 2016. Ulubieni Blogerzy i Youtuberzy

Blogerki

Tur-tur Blog – Prowadzony przez Agatę, Poznaniankę mieszkającą w Turcji w turystycznej Alanyi, która na co dzień prowadzi biuro podróży, organizuje prelekcje na temat kultury tureckiej w mediach i jest współautorką wymienionej książki. Bardzo interesuje mnie Turcja jako drugi kraj po Maroku i mam nadzieję, że kiedyś tam pojadę. Na tym blogu znajduję wiele praktycznych informacji o Turcji i Turkach oraz o tym jak odnaleźć się w tamtejszej kulturze i po prostu jak tam żyć, gdyż blog jest bardzo osobisty. Wiele ciekawych informacji o wydarzeniach z tureckich mediów przedstawionych po polsku by nam bardziej ten kraj przybliżyć od podszewki.

Agaty Tureckie Kazania – Jego autorką jest również Agata, która także jest współautorką „Turcja. Półprzewodnik obyczajowy” i mieszka w pełnym kontrastu zatłoczonym Stambule. To bardzo ciekawa inicjatywa, że dwie dziewczyny mieszkające w jednym kraju o podobnych zainteresowaniach i dużej wiedzy o Turcji połączyły swoje siły i samodzielnie wydały książkę, która podbiła serca wielu czytelników, w tym i moje. Z tego co wyczytałam Agata ma doświadczenie jako nauczycielka angielskiego – zawodzie, w którym ponoć najłatwiej jest znaleźć cudzoziemcowi pracę w Turcji. Dobrze wiedzieć. Jej blog jest pełny osobistych opowieści i pięknych zdjęć a to wszystko bardzo przyjemnie się czyta i ogląda.

Rodzynki Sułtańskie – też prowadzi go Polka mieszkająca w Turcji. To Gosia, która obecnie robi doktorant w Stambule i tak jak poprzedniczki nauczyła się języka tureckiego. Jej blog oraz inicjatywy z nim powiązane inspiruje każdego, kto interesuje się Turcją, kocha tureckie seriale i marzy o podróżach. Dużo ciekawostek na temat kultury, religii, obyczajów, międzykulturowości z dużą dawką humoru, co każdy powinien przeczytać.

Teraz już rozumiesz dlaczego wrzuciłam te trzy polsko – tureckie dziewczyny do jednego wora? Powodzenia dla nich w dalszym rozwoju bloga i życzyć, by w Turcji w końcu było bezpiecznie. Gdyż wierzę im, że mimo szoku kultury to piękny kraj.


recenzja książki o Turcji

Youtuberzy

Wymienię moje trzy ulubione kanały Youtube. O tym dlaczego je lubię i oglądam, nagrałam wideo, ponieważ tak nakazywał regulamin Share Week. A jak ma być YouTube to musi być filmik. To co miałam o tych kanałach powiedzieć, powiedziałam w nim.



Zrobię tylko krótkie podsumowanie, jakby komuś nie chciało się patrzeć na moją gadającą głowę polskim w lesie i słuchać mojego jąkającego się głosu bez literki „R” i pełnego gaf. Ale będzie mi miło, jeśli Ci jednak przypadnie do gustu, bo różnie bywa.

Agnieszka_MP Vlog – kanał Agnieszki mieszkającej w Szwajcarii, zwany także Kultura po szwajcarsku. Po prostu przyjemnie się ogląda i słucha Agnieszkę. Jej filmy o Szwajcarii i innych podróżach są bardzo optymistyczne, pełne poczucia humoru, naturalne i dynamicznie zmontowane. Każdy jej nowy film daje mi większego kopa niż niejedno wideo tzw. wideo motywacyjne. Normalna, fajna dziewczyna, fanka heavy metalu, prowadząca ciekawy tryb życia w kraju Alp i serów, u której dowiadujemy się, że Szwajcaria to coś o wiele więcej.

Na Przekór – w moim zestawieniu nie mogło zabraknąć kanału o Maroku. A kanał ten jest relacją z podroży autostopem dwojga ludzi po Maroku. Nasi globtroterzy zorganizowali podróż na kieszeń, bez namiotu tak aby poznać najdziksze zakątki Maroka, trafić do takich ludzi do których nawet marokańska rodzina mojego męża, uważająca się za ludzi z dobrych domów nie miałaby odwagi się zapuścić. Może obawy są z niewiedzy. Tymczasem autorzy kanału… na przekór doświadczają marokańskiej gościnności i bardzo ciepłego przyjęcia sami wzbudzając ciekawość miejscowych ludzi. Polecam każdemu, kto chciałby zwiedzić Maroko, zrozumieć Marokańczyków i poznać słówka i zachowania ułatwiające komunikację.

Emigrantka – jeszcze do niedawna Emigrantki. Kanał ten prowadziły Ania i Żaneta – dwie przedsiębiorcze Polki mieszkające w Londynie. Polecam ten go ponieważ daje on wartość innym ludziom. A jak wiadomo polskich emigrantów w Anglii oraz takich co myślą o wyjeździe jest masa. To oni będą potrzebować praktycznych porad. Ja oglądam kanał dla samego oglądania, bo lubię głosy autorek oraz to czym się zajmują. Ania, która jest założycielką Lawendowej grupy przedsiębiorczych kobiet na FB opuściła duet aby skupić się na swoim biznesie. Na placu boju pozostała Żaneta, która będzie kontynuować youtubowy projekt solo. Dziewczyna ma świetny głos, duże doświadczenie w życiu w Anglii i na pewno świetnie sobie poradzi. Trzymam za nią kciuki!

Blogi i kanały jakie nominowałam są dość niszowe. Mimo, to mają już swoje grono czytelników i oglądaczy a niektóre z blogów kilka tysięcy fanów na FB więc idzie im całkiem nieźle.

Ale na pewno większość z was zauważyło, że najwięcej nominacji w Sahre Week zgarniają wciąż te same blogi, największa śmietanka, ci którzy mają dziesiątki a nawet setki tysięcy fanów. Jeśli zaglądacie na nominacje innych Blogerow to pewnie wyłapiecie powtarzających się autorów.

Ja też lubię parę znanych blogów. Absolutnie im nie zazdroszczę, chyba, że w pozytywnym znaczeniu. Uważam, że robią kawał dobrej roboty, nawet jak się nawzajem adorują. Udało im się wypracować własny styl, który przyciągnął aż tyle fanów i mają więcej ludzi, którzy będą na nich głosować. Do tych najbardziej czołowych Blogerów y Youtuberow też chcę skierować parę słów.

Zauważyłam, że niektórzy z Was nie są do końca przekonani o swojej wartości, co czytam w niektórych Waszych wpisach. Wielu z Was sądzi, że jesteście zbyt skromni, mało profesjonalni i wciąż Wam dużo brakuje by być perfekcyjni. Mimo to widać, że macie masę fanów, którzy za Wami pójdą i zagłosują w każdym konkursie, Wasze blogi i filmy są profesjonalne, statystyki aż płoną, a niektórzy z Was nawet na blogach zarabiają lub wkrótce zaczną zarabiać.

Może robicie to aby pokazać się jako normalni ludzie ze swoimi wadami i zaletami. To też jest OK. Bo z drugiej strony nie trawię bufoństwa i budowania swojej marki na wytykaniu błędów innym Blogerom, przez które pewnie nie są tacy zajebiści jak ja. Rozumiem, jeśli niezbyt dowartościowany czuje się Bloger, który ledwo ciągnie. Ale Wy? Cieszcie się ze swoich sukcesów i celebrujcie je.

To tyle. Pozdrawiam gorąco jeszcze z Polski!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Disqus - Kuskus, czyli Zapraszam na Feedback ;)